Årsmøte og klubbkveld – vellykket februarmøte

På programmet stod årsmøte, generell info, foredrag og kveldskonkurranse. Det var rundt 45 fremmøtte denne litt kalde februardagen på Kjeller.

Leder Henrik Strømstad åpnet med årsmøte. Han gikk først igjennom årsberetningen for 2022. Noen av høydepunktene fra 2022;

• 10 medlemsmøter
  • 1 LR kurs
  • automatisert tilgangen til konkurranseløsningen når vi får nye medlemmer
  • 10 runder i kveldskonkurransen
  • 1 superrunde hvor medlemmene kåret årets bilde
  • 4 styremøter i tillegg til et strategimøte
  • 8 turer
  • et greit finansielt resultat
  • gitt ut over 40.000 kr i premiepenger

Du kan lese årsberetningen samt protokollen fra årsmøtet nederst på siden med info om styret (her). Arild igjennom regnskapet for 2022 og regnskapet for 2023.

Med formaliteten over gikk Rine gjennom turprogrammet for 2023 og Henrik igjennom den sponsoravtalen vi har med Stjørdal Foto og den videreførte avtalen vi har med Studio Baryta – som i 2022 gir de i 2023 over 40.000 kroner til de heldige vinnerne. Henrik spurte også de fremmøtte om det var interesse for flere kurs, slik som LR kurset med Patrik Larsson – noe det virket som om det var. Når vi får spikret tid for kurs legger vi det ut som arrangement som medlemmer kan melde seg på fra websiden.

Dagens foredragsholder var Bjørn Lindgren. Han snakket om sin fasinasjon for Charles Darwin og hans evolusjons teori og naturlig seleksjon og Darwins gode venn Alfred Russel Wallace, som nesten kom Darwin i forkjøpet med sin egen teori. Fasinasjonen for disse to mennene ledet Bjørn helt til Borneo. Han viste mange flotte bilder fra turen sin dit.

Etter et flott foredrag var det tid for litt en pause med litt lett bevertning. Kjøkkensjefen reklamerte med varme pølser, kaffe og kaker.

Tilslutt gikk vi igjennom de bildene fra kveldskonkurransen. Temaet var satt av Bjørn og det var Vinterlys. Det var 47 innsendte bilder. Vi gratulerer Henrik Strømstad med 1.pl, Espen Grimstad med 2.pl og Arild Hareide med 3.pl.

Du finner alle bildene med jurykommentar, EXIF, og tittel her.

Neste møte er 1. mars hvor vi får besøk av en av våre sponsorer, nemlig Stjørdal Foto “himself” Kjetil Schjølberg og Robert Levin for Nikon. Les mer om dette spennende møtet her og last opp dine beste bilder til konkurransen. Temaet er uskarpt – dette er nok ikke et så lett tema som en skulle tro!

Written By
More from Espen Grimstad
Årets fotografer og Tom Schandy sparker 2024 i gang
Noe over 80 sjeler hadde funnet veien til OsloMet på Kjeller for...